آرشیو سه‌شنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۹۳۸
شهرستان ها
۲۰

استاندار گلستان:استان گلستان تجلی گاه فرهنگ و هنر ایران است

گرگان - خبرنگار رسالت:

استاندار گلستان گفت: استان تجلی گاه هنر و فرهنگ ایران است لذا هنرمندان گلستانی می توانند همدوش با سایر مراکز علمی و فرهنگی در شتاب بخشیدن به توسعه پایدار در این استان موثر باشد “دکتر علی محمد شاعری” در جمع هنرمندان گلستانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: هنر می تواند با دیگر لوازم پیشرفت در توسعه همه جانبه استان نقش آفرین باشد.

به گفته وی، هنر پیشرفتهای اقتصادی و استقلال را می تواند با شیواترین روشهای بیان کند.شاعری، احداث 11 مجتمع فرهنگی در سطح استان را از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این مجتمع ها در اکثر شهرستانها شروع شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: هنر اکثیری است که جریان پیشرفت و تعالی همه ملتها را در حال حرکت هستند مانند کاتالیزور سرعت می بخشد.وی ادامه داد: نمی توان جامعه ای داشت که یک روی آن فقر، بیکاری، ناهنجاری و روی دیگر آن توسعه فرهنگ و هنر باشد این دو مکمل یکدیگرند.“دکتر علی محمد شاعری” همچنین در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و اصحاب مطبوعات استان در گرگان افزود: هیچ عنصری مانند رسانه تاثیرگذار نیست و کاری را که رسانه می تواند انجام دهد، هیچ عنصری در جهان نمی تواند انجام دهد.

به گفته وی، بمباران شبکه “المنار” لبنان از سوی اسرائیل در همان روزهای اول حمله به لبنان نیز نشانگر اهمیت و تاثیر رسانه ها در بین مردم و ترس آنها از تاثیرات رسانه ها درجهان است و حمایت از حزب الله لبنان از سوی مردم جهان نشان دهنده تاثیر و نتیجه کار رسانه ها است.

استاندار گستان در ادامه با اشاره به روز خبرنگار تصریح کرد: رسانه ای که از خبرنگاران شجاع، متعهد و حرفه ای برخوردار باشد. زمینه افزایش دانش و توسعه جامعه را فراهم می کند و تعالی یک ملت را رقم می زند.

شاعری با اشاره به مشکلات خبرنگاران یادآور شد: خبرنگاری از کارهایی است که عشق می خواهد زیرا بیان و انعکاس حقایق و واقعیتهای جامعه از سوی خبرنگاران به رغم حقوق و درآمد اندکی که این قشر دارند. جز با عشق و علاقه آنها به جامعه و مردم امکان پذیر نیست.

وی در همین زمینه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه اضافه کرد: خبرنگاری که تنها به دنبال کسب درآمد و معاش خود باشد از انعکاس حقایق و واقعیت باز می ماند.