آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۲۵۷
گردشگری
۱۳
معرفی سایت

سایت های تخصصی گردشگری

www.world.turism.org

سایت سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد که در آن می توانید فعالیت ها، برنامه، سمینارها و... مربوط به صنعت گردشگری اقصی نقاط جهان را ببینید.

www.waksberg.com

این سایت به محققان و پژوهشگران حوزه گردشگری اختصاص دارد که در آن سازمان های مربوط به مشاوره، تحقیق، مدیریت و آموزش در زمینه صنعت گردشگری معرفی شده است.

www.wttc.org

این سایت مربوط به انجمن جهانی سفر و گردشگری است که اطلاعات صاحبان شرکت های بزرگ و فعال در حوزه گردشگری را می توان در آن یافت. لازم به ذکر است این انجمن در پی کسب بیش ترین سود اقتصادی از این صنعت است.

www.ih-ra.com

اطلاعات مربوط به انجمن بین المللی هتل ها و رستوران ها را می توانید در این سایت ببینید. این انجمن در سال 1946 تاسیس شد و تنها انجمن تجاری جهانی است که به طور ویژه به افزایش و ارتقای سودآوری صنعت هتل داری و رستوران داری در عرصه بین المللی پرداخته است.

www.ifwto.org

در سایت فدراسیون بین المللی سازمان های مسافرتی زنان، شبکه ای از زنان حرفه ای در صنعت گردشگری مشغول به فعالیت هستند. ناگفته نماند این زنان در حوزه های آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی و خطوط کشتیرانی، هتل ها و رسانه های مربوطه فعالیت می کنند.

www.tourismconcern.org.ok

این سایت مربوط به سازمانی است که در سال 1998 با هدف ایجاد شبکه ای که بتواند به بررسی اثرات صنعت گردشگری بپردازد به وجود آمد.

www.towd.com

در این سایت، گردشگران می توانند اطلاعاتی در مورد دفاتر دولتی گردشگری، نوع اقتصاد و تجارت در کشور مقصد را ببینند. از طریق این سایت می توان کشور موردنظر را انتخاب کرد و از این طریق به اطلاعات سازمان های فعال دولتی در زمینه گردشگری دست یافت.

www.lonelyplant.com

در این سایت، می توان، اطلاعات بسیاری برای سفر پیدا کرد به خصوص که این سایت متعلق به کمپانی ای است که تابه حال 600 عنوان کتاب راهنمای گردشگری به زبان های فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، کره ای و ژاپنی به چاپ رسانده است.