آرشیو چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۷۹
شهرستان ها
۲۰

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:پارک ملی گردشگری در چهارمحال و بختیاری احداث می شود

شهرکرد- خبرنگار رسالت:

مهندس اسفندیار حیدری پور رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: پروژه پارک ملی گردشگری با اعتبار یک صد میلیون تومان در سال جاری کلنگ زنی خواهد شد و بیش از 3 هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص یافته است.

وی افزود: این پروژه شامل 3 قسمت اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همچنین موزه بزرگ استان با 6 هزار مترمبع زیربنا غرفه و نمایشگاه صنایع دستی است و طرح مطالعات آن به اتمام رسیده است.

حیدری پور ادامه داد: چهار منطقه ویژه گردشگری که در سفر هیئت دولت به تصویب رسید در دست اجرا می باشد که این چهار منطقه عبارتند از: چغاخور، کوهرنگ، سامان و شهرک شیدا.

وی از وجود 8 محور گردشگری در کل کشور خبر داد و تصریح کرد: از این 8 محور 2 محور آن در این استان می باشد که شامل پروژه محور گردشگری زاینده رود و با اعتبار 600 میلیون تومان از کوهرنگ شروع و تا گاوخونی ادامه می یابد و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد.

حیدری پور در ادامه از ثبت 200 اثر تاریخی در این استان خبر داد و گفت: از سال 43 تا 82 در حدود 150 اثر تاریخی ثبت شده در این استان وجود داشت که این رقم طی سالهای 1384 تا 1385 به 200 اثر افزایش پیدا کرده است.