آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
بورس - آمار روزانه
۱۹

افت 2 واحدی شاخص کل

بیتا احمدی

روز گذشته شاخص کل با افت 2 واحدی به رقم 9هزار و 588 واحد رسید.

کل سهام معامله شده بیش از 28147میلیون سهم به ارزش بیش از 205میلیارد ریال بود. در معاملات دیروز 3هزار و 74 نفر در 7هزار و 170 نوبت به دادوستد سهام شرکت ها پرداختند.

شاخص گروه واسطه گری مالی با افت 13 واحد در رقم 17هزار و 496 واحد ایستاد. این کاهش به سبب افت قیمت سهام شرکت های سرمایه گذاری ملی، سرمایه گذاری توسعه ملی و سرمایه گذاری بهمن بود. شرکت سرمایه گذاری ملی با نوسان 8/131 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت.

شاخص گروه وسایل نقلیه نیز در این روز با کاهش 27 واحدی رقم 4هزار و 39 واحد را تجربه کرد. این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت های سایپا، صنعتی نیرومحرکه، الکتریک شرق، آهنگری تراکتورسازی، پارس خودرو، محور خودرو و ریخته گری تراکتورسازی رخ داد. شرکت سایپا با کاهش 36 واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه برجا گذشت.

شاخص گروه محصولات شیمیایی در این روز شاهد افزایش 5 واحدی قیمت بود. شرکت پتروشیمی خارک با نوسان 7/47 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه فلزات اساسی نیز در این روز با کاهش 8 واحدی رقم 3هزار و 224 واحد را تجربه کرد. این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت های کالسیمین، لوله و ماشین سازی و آلومتک بود.