آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
مسکن و عمران
۲۴

تدوین استاندارد مصالح ساختمانی به تشکل ها واگذار می شود

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از واگذاری تدوین استاندارد مصالح ساختمانی به تشکل ها در آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه استاندارد، طبق تصویب نامه هیات دولت استاندارد تمامی مواد، مصالح و فرآورده های ساختمانی تا پایان سال 86 ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

بر همین اساس، موسسه استاندارد جلسات متعددی را با تشکل های صنفی و صنعتی تولید کننده مصالح ساختمانی برگزار کرد تا با همکاری مراکز ذی ربط در صدد رفع هرگونه مشکل بر آید.

غلامعلی شرقی، مدیر تدوین استاندارد در این جلسه با اعلام اینکه بخش های خصوصی را در تدوین استانداردها دخیل می دانیم، اظهار داشت: تشکل ها اعم از تولید کننده، صادر کننده و وارد کنندگان به دلیل ارتباط مستقیم با مصالح ساختمانی، نیازها را بهتر می شناسند و می توانند موسسه را در تدوین استانداردها یاری کنند.

وی افزود: موسسه استاندارد در نظر دارد از تمامی توان و پتانسیل موجود در کشور برای ارتقای سطح کیفی تولیدات استفاده کند، به همین منظور افرادی را از بخش های تولیدی به عنوان دبیرکل تدوین استاندارد آموزش می دهد و در نهایت ما بر اجرای صحیح استاندارد سازی مصالح ساختمانی قدم برمی دارد.

همچنین فریدون بلغاری، مسوول اجرای این تصویب نامه در موسسه استاندارد با اشاره به آمارهای موجود در برخی مصالح ساختمانی گفت: متاسفانه تنها دو درصد از تولید کنندگان تیرچه و بلوک در کشور دارای نشان استاندارد هستند و این آمار در مورد موزائیک هشت درصد و بلوک سیمانی یک درصد است.

وی اظهار داشت: موسسه استاندارد با کمک تشکل ها در زمینه های مصالح ساختمانی تدوین استانداردهای ملی جدید را انجام خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط نزدیک تشکل ها با ساخت وسازها و آشنایی هر چه بیشتر آنها با مصالح ساختمانی، گفت: بخش عمده ای از کار کنترل و نظارت را به تشکل ها واگذار می کنیم.

بلغاری با تاکید بر اهمیت اجرای این مصوبه، تصریح کرد: در کشور تنها 50 درصد از ساختمان ها مقاوم هستند.