آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۸۶
تشکل ها
۲۶

وزارت کار در برپایی مجمع کانون عالی شوراها تعلل می کند

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: در صورت ادامه تعلل وزارت کار و امور اجتماعی، در خصوص برگزاری مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی کار از شخص وزیر کار به دیوان عدالت اداری و دادسرای ویژه کارکنان دولت شکایت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حیدری تصریح کرد: وزارت کار بهانه ای برای عدم برگزاری مجمع عمومی انتخابات کانون عالی شوراهای اسلامی کار ندارد چرا که وزیر کار شرط برپایی مجمع را درخواست کانون های استانی عنوان کرده بود.

وی یاد آور شد: سال گذشته وزارت کار به رغم دعوت قبلی از حضور در مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در اصفهان خودداری و نتیجه انتخابات قانونی را باطل اعلام کرد، گرچه مدارک حاکی از قانونی بودن این انتخابات است.

این مقام آگاه تاکید کرد: طی یک سال گذشته جامعه کارگری به واسطه اقدامات وزارت کار از دخالت مستقیم در تعیین سرنوشت خود و چانه زنی با شرکای اجتماعی محروم بوده و پیوسته از بابت این مساله زیان دیده است.

کانون عالی شوراها در راس تشکل های کارگری است

رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان قم نیز با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه سریع تر انتخابات کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت : کانون عالی همچون سر برای بدن است و در راس تشکلات کارگری است.

ابراهیم مهرخ در گفت وگو با ایلنا، افزود: از دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار می خواهیم که با مکاتبات جدی زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند.

وی تصریح کرد: کانون شوراهای اسلامی کار استان قم دارای یک حق رای در انتخابات کانون عالی شوراهاست.

وی اظهار داشت : در صورت همکاری وزارت کار برای برگزاری انتخابات کانون عالی شوراها این انتخابات را می توان در کمتر از یک ماه برگزار و کانون های استانی را از بلاتکلیفی خارج کرد.

او کانون عالی شوراها را مسوول پیگیری مسائل کلان و مهم کارگری دانست و گفت : وجود کانون عالی شوراها بیانگر سه جانبه گرایی واقعی در مباحث مربوط به روابط کار است.

رییس کانون شوراهای اسلامی کار استان قم وضعیت فعلی کانون های استانی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت : با تشکیل کانون عالی، کانون های استانی از سکون و رکود موجود خارج خواهند شد.