آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
اجتماعی
۶

در گفت وگو با «ایران» اعلام شد: مجلس امروز ساماندهی شهریه دانشگاه ها را بررسی می کند

طرح ساماندهی شهریه دانشگاه ها امروز در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

دکتر سید محمد حسینی معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب به خبرنگار «ایران» گفت: مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی شهریه دانشگاه های غیر دولتی، شبانه و پیام نور را به صورت جدی دنبال می کند اما به اعتقاد ما تکلیف تعیین شهریه ها در قانون برنامه چهارم توسعه مشخص شده است.

وی تاکید کرد: وزارت علوم در سال گذشته روی کاهش شهریه دانشگاه ها تصمیم گیری کرد و در سال تحصیلی (85-84) 5 تا 40 درصد کاهش شهریه در دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و شبانه وزارت علوم را داشته ایم.

وی درباره شهریه دانشگاه آزاد گفت: هیات امنای دانشگاه آزاد هیچ جلسه ای برای کاهش شهریه سال تحصیلی جدید نداشته است و وضعیت شهریه دانشگاه آزاد برای وزارت علوم مشخص نیست.

وی درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد در سال جاری گفت: افزایش شهریه از سوی دانشگاه آزاد قانونی نیست و وزار ت علوم این افزایش را تایید نمی کند.

حسینی تاکید کرد: رسیدگی و نظارت به شهریه دانشگاه آزاد در سال های اخیر مرسوم نبوده است و هم اکنون نیز دانشگاه آزاد در مورد رسیدگی به شهریه ها مقاومت می کند.

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد هرگونه افزایش شهریه در این دانشگاه باید به تایید من برسد.

محمدمهدی زاهدی، ظهر دیروز در جمع خبرنگاران کرمان در مورد اظهارات رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه این دانشگاه یک واحد خصوصی است و می تواند شهریه خود را افزایش دهد گفت: آقای دکتر جاسبی بعید است با توجه به اشرافی که نسبت به اساسنامه دانشگاه آزاد دارد این حرف را زده باشد.

از سوی دیگر علی عباسپور تهرانی فرد رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه های کشور باید براساس میزان دانشجو، کیفیت دانشگاه ها، اعضای هیات علمی، حداقل فضای آموزشی، میزان پژوهش دانشگاه و وضعیت آموزشی خود از دانشجویان پول دریافت کنند.