آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
اجتماعی
۴

دولت از «ب. ام. و» و هواپیمای تشریفاتی استفاده نمی کند

روابط عمومی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به چاپ مطلبی در یکی از روزنامه های صبح، با ابراز تاسف از گزارشهای بی اساس و اخبار نادرست منتشره در آن رسانه اعلام کرد:

هیچ مجوزی برای استفاده از اتومبیل سواری زرهی «ب.ام.و» چهارصد میلیون تومانی صادر نشده است و تردد رئیس محترم جمهوری مطابق گذشته و به همان صورتی که در منظر دید و توجه مردم است انجام می شود. نه خرید جدیدی صورت گرفته و نه از خریدهای تشریفاتی گذشته استفاده می شود.

چنانچه انتقادی وجود داشته باشد، متوجه دولت هایی است که اقدام به خرید هواپیما و صرف 17 میلیون دلار جهت تجهیزات آن و نیز خرید خودروهای 400 میلیون تومانی نموده اند. مناسب است اگر این دیدگاه مورد انتقاد است تصریح شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هواپیمای ایرباس به هیچ وجه مورد استفاده رئیس جمهور و اعضای دولت قرار نگرفته است و رئیس جمهور به رغم توصیه های مکرر و انتقادهای بسیاری از رسانه ها که ترغیب جدی به استفاده آن در ناوگان هوایی حمل و نقل رئیس جمهور است حاضر به استفاده از آن نشده اند بنابراین اداره تشریفات ریاست جمهوری برای امکان استفاده آن برای مسئولین عالی کشور به غیر از رئیس جمهور در صورت نیاز اقدام نموده است. همچنین نهاد ریاست جمهوری با تلاش فراوان موفق شده است بخشی از اموال بیت المال را که حسب موقعیت شغلی در اختیار وزرا و مسئولین سابق بوده است پس از اتمام زمان مسئولیت پس بگیرد که در مواردی اینگونه پیگیری ها همچنان ادامه دارند. از جمله موارد بازپس گرفته شده توسط دولت نهم در مجموعه ریاست جمهوری می توان به حدود یکصد دستگاه خودرو، چندین ملک مسکونی، بیش از 550 خط تلفن همراه و موارد مشابه اشاره نمود».