آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
اجتماعی
۴

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران: فضاهای شهری برای جانبازان و معلولان مناسب نیست

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: مسکن60 درصد جانبازان ضایعه نخاعی مناسب سازی شده است.

به گزارش ایسنا سید مهدی امینی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته با اختصاص مبلغ 80 میلیارد ریال مسکن دو هزار و 764 جانباز ضایعه نخاعی از مجموع 4 هزار و 387 جانباز مناسب سازی شد. وی تصریح کرد: امسال در لایحه متمم بودجه عمرانی سال جاری پیشنهاد اختصاص 200 میلیارد ریال به منظور مناسب سازی مسکن سایر جانبازان ضایعه نخاعی ارائه شده است. به گفته امینی متاسفانه تاکنون اقدام مناسبی به منظور اجرای قوانین و مقررات مربوط به مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی صورت نگرفته است و فضاهای شهری با مناسب سازی فاصله زیادی دارد.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری همایش ملی مناسب سازی محیط شهری با همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف شامل وزارت رفاه، وزارت مسکن، وزارت کشور، وزارت علوم، شهرداری تهران، وزارت راه، سازمان بهزیستی و سایر نهادهای مرتبط در 17 آبان ماه جاری خبرداد و گفت: در این همایش از میان 222 مقاله ارسالی در نهایت 12 مقاله به عنوان رتبه اول انتخاب شدند و 203 مقاله به تایید رسیده نیز در قالب کتاب ارائه می شوند.

حیدر بنایی مدیر کل مناسب سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تاکید کرد: ستاد مربوط به مناسب سازی از سوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی راه اندازی شده که سازمان بهزیستی به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شده است. وی تاکید کرد: نبود ضمانت اجرایی برای قوانین مهم ترین مشکل در جهت مناسب سازی فضاها و معابر شهری و عمومی است. وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در کشورهای اروپایی چنانچه معلول به دلیل مناسب نبودن فضا قادر به ورود به فروشگاه و یا رستورانی نباشد، آن محل 2 تا 7 هزار یورو جریمه می شود.

بنایی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی از مناطق شهرداری نسبت به مناسب سازی معابر اقدام کرده اند ولی در برخی محلات این امر محقق نشده است.