آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
اجتماعی
۴

کسری بودجه وزارت بهداشت در متمم بودجه لحاظ نشده است

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد رفع کسری بودجه وزارت بهداشت فعال شده و منتظر ارائه متمم بودجه است اما متمم بودجه به فعالیت های عمرانی و اقتصادی اختصاص یافته و برای بودجه های جاری اعتباری در نظر گرفته نشده است.

دکتر عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با مهر، با اعلام این خبر گفت: میزان کمبود بودجه جاری وزارت بهداشت و درمان 700 میلیارد تومان است و این وزارتخانه برای پرداخت حقوق پرسنل خود نیز با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت مجلس به صورت مستمر با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت بهداشت و درمان برای حل این مشکل در تماس است، گفت: به هر حال وزارت بهداشت باید گزارش دقیقی برای در نظر گرفتن بودجه سالانه ارائه کند تا بتوان از آن دفاع کرد اما وزارت بهداشت در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است.

فتاحی با بیان اینکه تمامی مشکلات بخش سلامت ناشی از کمبود بودجه سالانه برای این بخش است، اظهار داشت: کمیسیون بهداشت مجلس پیشنهادی را مبنی بر این که یک درصد از درآمدهای غیر نفتی به سلامت کشور اختصاص یابد را به دولت ارائه کرده بود اما پذیرفته نشد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که اگر اختلاف ناشی از افزایش قیمت دلار در کشور به بخش سلامت اختصاص یابد دیگر در این بخش مشکلی ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: در سال گذشته کمیسیون بهداشت مجلس سرانه درمان 7 هزار تومانی را در نظر گرفت اما فقط حدود 3900 تومان در نظر گرفته شد و در پی آن این مشکلات به وجود آمد.