آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹۰
ایران زمین
۲۰

بازار بزرگ کرمان مرمت و بازسازی می شود

کرمان - خبرنگار «ایران»: عملیات مرمت و بازسازی بازار بزرگ و تاریخی کرمان با حضور مسئولان اجرایی استان آغاز شد.

رئوفی نژاد استاندار کرمان در مراسم آغاز مرمت این اثر تاریخی اقتصادی گفت: خشت خشت این بنای ارزشمند که بیش از 400 سال قدمت دارد، بخشی از هویت و فرهنگ این سرزمین است که باید با انگیزه قوی حفظ و حراست شود.

وی افزود: از آنجایی که این بنای تاریخی در وضع اقتصادی استان بسیار مؤثر است، باید بدون اتلاف وقت و با جدیتی تمام مرمت و بهسازی شود.

علی کارنما رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز عملیات اجرایی مرمت و بهسازی بازار بزرگ کرمان را بزرگترین پروژه استانی مرمت بناهای تاریخی کشور اعلام کرد و گفت: برروی این پروژه عظیم نزدیک به یک سال کار مشاوره صورت گرفته که امید می رود با همکاری بازاریان و نظارت ناظران عملیات اجرایی آن در کوتاهترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه کار مرمت و بهسازی بنای تاریخی بازار بزرگ کرمان بیش از یک سال به طول خواهدانجامید، افزود: در فاز اول، حدود یک سوم بازار تحت پوشش قرارخواهدگرفت تا طی آن ضمن استحکام بخشی، تمام الحاقات و عوامل نازیبای موجود از بستر آن حذف شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه با بیان اینکه در پایان انجام عملیات مرمت، بازار کرمان به یکی از زیباترین بازارهای بزرگ و مسقف ایران تبدیل خواهدشد، خاطرنشان کرد: کسبه و بازاریان باید با حمایتهای مادی و معنوی مدیران ستاد پروژه بازار را در انجام این مهم یاری رسانند.