آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۱۸
استان ها
۳۰

بزرگ ترین کشتارگاه صنعتی طیور قم به بهره برداری رسید

بزرگترین و پیشرفته ترین مجتمع کشتارگاه صنعتی طیوراستان قم با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی به بهره برداری رسید.

استاندار قم در مراسم افتتاح این مجتمع کشتارگاهی، گفت: این طرح که با استفاده از تسهیلات بنگاه های زودبازده بانک سپه در مدت زمان کمتر از هفت ماه راه اندازی شده در مقیاس خود یک رکورد است.

عباس محتاج افزود: افتتاح این طرح، گام مهمی برای گسترش صنایع تبدیلی و کاهش وابستگی استان قم به استان های همجوار است.

وی اضافه کرد: جای تقدیر دارد که برای نخستین بار با راه اندازی این طرح کلیه ضایعات طیور در این کارخانه بازیافت شده و در بهداشتی ترین شکل مورد استفاده قرار می گیرد. استاندار قم از بانک های استان به دلیل کسب رتبه نخست جذب اعتبارات مخصوص بنگاه های زودبازده در کشور تقدیر کرد و گفت: ظرفیت فرآوری طیور در استان تکمیل شده و از این پس باید در بخش فرآوری دام نیز طرح های جدید راه اندازی شود. سیدحسین دامادی مدیرشعب بانک سپه استان قم نیز در این مراسم، گفت: 15 میلیارد ریال تسهیلات با عاملیت بانک سپه در کمترین مدت ممکن در اختیار صاحبان این طرح قرار گرفت.

وی افزود: طرح «مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور مهر زمستانه» دارای پنج کارخانه زیرمجموعه است که در زمینی به مساحت 18هزار متر مربع و با زیر بنای 9هزار متر مربع ساخته شده است و توانسته 290شغل جدید ایجاد کند.

محمدرضا فخاریان، مجری و صاحب طرح نیز گفت: این مجتمع علاوه بر ظرفیت کشتار روزانه یک هزار و 200تن مرغ قادر است 70تن مرغ ذبح شده را منجمد کند.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح، 60درصد از مرغداران قم از انتقال تولیدات خود به کشتارگاه های استان های دیگر بی نیاز خواهند شد.

فخاریان مهم ترین بخش های این واحد را شامل خط کشتار، کارخانه تولید یخ، سردخانه های نگهداری و تونل انجماد و کارخانه تبدیل ضایعات مرغ به پودر گوشت و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی ذکر کرد.