آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
اجتماعی
۶

وزیر رفاه و تامین اجتماعی: مردم برای خرید داروهای خارجی 500 برابر پول می دهند

اغلب داروهایی که در کشور تولید می شود با قیمت بسیار پایین به دست مصرف کننده می رسد در حالی که مردم تمایل دارند از داروهای مشابه خارجی آن استفاده کنند، تا جایی که گاهی مواقع برای خرید داروهای خارجی 400 تا 500 برابر داروهای داخل هزینه می پردازند.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اعلام این مطلب اظهار داشت: مردم باید باور کنند دارویی که در داخل کشور با قیمت پایین تهیه می کنند همان داروی خارجی است که برای آن 400 یا 500 برابر داروی داخل هزینه پرداخت می کنند.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: برخی پزشکان به بیماران تلقین می کنند که داروی خارجی مصرف کنند در حالی که تفاوتی در کیفیت آنان وجود ندارد اما باید هزینه بالایی بابت داروی خارجی بپردازند. وزیر رفاه تاکید کرد: مردم باید به سمت خرید داروهایی بروند که از سوی دولت تولید و توزیع می شود و این موضوع باید در جامعه فرهنگ سازی شود. مصری در ارتباط با صندوق بیماران صعب العلاج گفت: لایحه تشکیل صندوق بیماران صعب العلاج در مجلس در حال بررسی است تا تکلیف آن مشخص شود.

وی گفت: بیماران خاص در حال حاضر تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار دارند و از خدمات 100 درصد رایگان استفاده می کنند اما یک دسته از بیماران صعب العلاج هنوز جزو بیماران خاص قرار ندارند که آنان برای تامین داروهای خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند و هزینه های بالایی می پردازند. بنابراین تحت پوشش قراردادن داروهای این دسته از بیماران بستگی به تصمیم شورای عالی بیمه دارد که این داروها را نیز جزو داروهای یارانه ای قرار دهد.

وزیر رفاه، شناسایی گروه های هدف که از رفاه و تامین اجتماعی مناسبی برخوردار نیستند و بهره مندی قشرهای کم درآمد از سهام عدالت را، مهم ترین دغدغه دولت دانست و افزود: همواره تاکید و دغدغه دولت این بوده که قشرهای کم درآمد جامعه که از رفاه اجتماعی محروم هستند مورد حمایت جدی قرار گیرند و این امر در اولویت برنامه های وزارت رفاه قرار دارد.