آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
ایران زمین
۲۰

رفع تصرف بیش از 4 میلیون مترمربع زمینهای ساحلی

ساری، خبرنگار «ایران»: به دنبال اجرای قانون رفع تصرف از زمین های منابع طبیعی سواحل دریایی، بیش از 4 میلیون و 903 هزار متر مربع از زمین های تصرف شده استان مازندران بازگردانده شده است.

«جمال کریمی راد» وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه در استان مازندران با اعلام این مطلب گفت: همراهی و هماهنگی دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی و سیاسی استان در زمینه اجرای این قانون بسیار مطلوب بوده به طوری که با آغاز این عملیات از سال 83 تاکنون 409‎/3 هکتار از این زمین ها رفع تصرف شده است.

وی متذکر شد: دولت با نگاه ویژه به بحث زمین خواری از سال 83 اقدام به ایجاد ستاد حفظ بیت المال ویژه زمین خواری و امور اراضی کرده که روند رسیدگی و پیگیری به این مساله را بسیار آسان و مطلوب کرده است.

وی به رسیدگی 93 پرونده زمین خواری در بندر امیرآباد اشاره کرد و گفت: تاکنون 1400 هکتار از این زمین ها به بیت المال برگردانده شده که 70 میلیارد تومان ارزش اقتصادی دربرداشته است.

کریمی راد از صدور ابلاغ ویژه ای برای رؤسای دادگستری ها در شهرها، فرمانداری ها و بخشداری ها خبر داد و افزود: رئیس دادگستری کل و رؤسای نواحی ذکر شده باید به پرونده های زمین خواری شخصا رسیدگی کنند تا با جلوگیری از ترفندهای تصاحب کنندگان منابع طبیعی، اینگونه پرونده ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به امر آزادسازی سواحل که به دستور ریاست جمهوری آغاز شده، اظهار داشت: هم اکنون اداره کل ثبت استان اعلام آمادگی کرده که حاضر است برای روشن شدن وضع مالکیت سواحل همکاری کند.