آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۵۲۰
ایران زمین
۲۰

18 هزار کیلومتر آزادراه زیر پوشش 800 دوربین مداربسته می رود

قزوین، خبرنگار «ایران»: تا پایان خرداد ماه سال 86هشتصد دوربین مداربسته در 18 هزار کیلومتر از راه ها و آزادراه های کشور نصب خواهد شد.

سیدهادی هاشمی، فرمانده پلیس راه کشور در مراسم گشایش سامانه سیستم کنترل هوشمند تونل شیرین سو با اعلام این خبر افزود: هم اکنون نرخ تراکم کشور 10‎/2 درصد در کشور است که این میزان برای کشورهایی مانند ژاپن 60 درصد و آلمان 100 درصد است.

وی بااعلام این که تاکنون یک هزار و 538 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی کشور شناسایی شده است، گفت: از این تعدادنقاط حادثه خیز 39 نقطه مربوط به استان قزوین است.

وی افزود: برای رفع نقاط حادثه خیز کشور 8 هزار و 610 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی اظهار داشت: به دلیل هزینه های بالا و زمان بردن طرح های اجرایی باید با بهره گیری از علایم هشداردهنده و سیستم های هوشمند جاده ای، اقدام به رفع نقص های موجود برای کاهش تلفات وکنترل تردد خودروها در کشور کرد.

وی درادامه به تلفات انسانی درجاده های کشور اشاره کرد و افزود: آمار تلفات روزانه در جاده های جهان 3هزار و 200 نفر است و سهم کشور ما از این تلفات روزانه 70 تا 80 نفر است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه 5 سال سوم توسعه میانگین رشد حوادث فوتی در جاده های کشور سالانه 11‎/3 درصد است که بااعمال مقررات و کنترل فیزیکی و هوشمند پلیس در جاده ها موفق شده ایم این آمار را در 7ماهه اول امسال به 3 دهم درصد برسانیم.