آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵، شماره ۶۰۴۵
شهرستان ها
۶

مدیر عامل شرکت آبفای روستایی آذربایجان غربی:تاسیسات آب 53 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی نیاز به بازسازی دارد

ارومیه- خبرنگار رسالت:

مدیر عامل شرکت آبفای روستایی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون تاسیسات آب 53 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی نیاز به توسعه و بازسازی دارد. کشتیبان در گفتگو با خبرنگار ما در ارومیه اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این تاسیسات را یکهزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در استان آذربایجان غربی 56 درصد است افزود: در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح بازسازی تاسیسات این میزان تا پایان برنامه چهارم توسعه با 6/29 درصد افزایش به 6/85 درصد خواهد رسید.

وی در خصوص تاسیسات فاضلاب دفع سپاپ های روستایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه موضوع دفع سپاپ های روستایی در وزارت نیرو از اولویت های جدید این وزارتخانه است، مطالعات احداث این تاسیسات در 17 روستا به اتمام رسیده است.وی ادامه داد. ایجاد تاسیسات فاضلاب در چهارروستای این استان در حال اجراست.

کشتیبان یادآور شد: تا پایان برنامه چهارم توسعه دراستان آذربایجان غربی مقرر شده است 6 درصد جمعیت روستایی استان به تاسیسات فاضلاب مجهز شوند که برای تحقق این امر به اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی کمبود اعتبار را از اهم مشکلات آب و فاضلاب روستایی استان بر شمرد و گفت: عدم پرداخت حق انشعاب از طریق روستائیان از چالش های مهم این بخش است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی همچنین گفت: تا پایان برنامه چهارم توسعه 85 مجتمع آبرسانی در روستاهای این استان ایجاد می شود.

کشتیبان افزود: در حال حاضر 40 مجتمع آبرسانی در مناطقی با2 الی 120 روستا در دست اجراست.

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث این مجتمع ها را 850 میلیارد ریال اعلام نمود و تصریح کرد: ایجاد و اتمام این مجتمع ها در موعد مقرر منوط به تخصیصی اعتبارات لازم است.

وی اعتبار مصوب سال جاری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی را 110 میلیارد ریال با 74 درصد تخصیصی در بخش آب و یک میلیارد و 183 میلیون ریال در بخش فاضلاب ذکر کرد.