آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۵۳
صفحه آخر
۲۴

موزه هنر مدرن تیت از دالی تجلیل می کند

گروه فرهنگ وهنر: فیلم کوتاه و ناتمامی از سالوادوردالی که قرار بود این نقاش با همکاری والت دیزنی بسازد، در نمایشگاه ویژه ای یا درباره دالی که در موزه هنر مدرن تیت برگزار خواهد شد، به نمایش گذاشته می شود.

دالی در فاصله سال های 1946 - 1945 به مدت 9 ماه بر روی فیلم Destino کار کرد، اما به خاطر مشکلات مالی این پروژه ناتمام ماند. این فیلم شش دقیقه ای در نهایت در سال 2003 توسط برادرزاده دیزنی ساخته شد و نامزد جایزه اسکار نیز شد. این فیلم کوتاه که در آن در تصاویر معروف و سوررئال دالی به وفور استفاده شده است، در نمایشگاه «دالی و سینما» که از اول ژوئن تا نهم سپتامبر در گالری هنر مدرن تیت بر پا خواهد بود، به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است علاقه وافر دالی به سینما، او را به ساختن دو فیلم کوتاه با کمک لوئیس بونوئل سوق داد که هر دو فیلم در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان گذاشته خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه بیش از صد دست نوشته دالی به همراه عکس ها و نقاشی ها او نشان داده می شوند.

همچنین قرار است، فیلم جدیدی، تحت عنوان «من و دالی: داستان سوررئال» با بازی هنرپیشه معروف سینما «آل پاچینو» ساخته شود که زندگی این نقاش در فاصله زمانی 1980 - 1960 را به نمایش بگذارد.