آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۲

طرح دولت برای خروج کامیون های فرسوده

سرویس سیاسی: برای خروج خودرو های فرسوده تاکنون 28 هزار نفر وام دریافت کرده اند و 22 هزار نفر نیز خودرو جدید در قبال خودرو فرسوده شان دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سید رضا فاطمی مجری طرح خودرو های فرسوده با بیان این مطلب، افزود: 123 هزار نفر تاکنون به بانک ملت معرفی شده اند که وام 76 هزار نفر آماده شده و 61 هزار نفر برای اسقاط خودرو معرفی شده اند که از این تعداد صلاحیت 42 هزار نفر تایید شده و 28 هزار نفر نیز وام دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده میزان خروج خودرو های فرسوده بیش از 250 هزار دستگاه خواهد بود و امیدواریم تا پایان امسال 250 هزار خودرو فرسوده را بتوانیم جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: برای خروج خودرو های فرسوده چهار بانک جدید معرفی شده اند که بانک ملی به 35 هزار دستگاه، بانک صادرات به 35 هزار دستگاه، بانک سپه به 25 هزار دستگاه و بانک تجارت به 25 هزار دستگاه خودرو وام می دهند و بانک سپه و صادرات نیز از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان این که شرکت های لیزینگ نیز برای ورود به طرح جایگزینی خودرو های فرسوده درخواست داده اند، افزود: البته این شرکت ها مشکل تامین منابع دارند که در صورت حل این مشکل، آن ها نیز وارد عمل می شوند.

او توضیح داد: دولت برای طرح خروج کامیون های فرسوده در بودجه سال آینده با اعطای تسهیلات مناسب در حال برنامه ریزی است که حتی در متمم بودجه امسال نیز مواردی دیده شد که مسئول اجرای آن وزارت راه و ترابری است.