آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۴

توصیه های پلیس راهور تهران به عزاداران حسینی

سرویس خبر: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای تسهیل حرکت دسته های عزادار و ایمنی عبور و مرور شرکت کنندگان در مراسم، در اطلاعیه ای نکاتی را به عزادران توصیه کرد. در این توصیه ها آمده است: مسئولان تکایا و مساجد در زمینه جانمایی نصب چادر، نصب و حرکت، علائم مذهبی با ماموران راهنمایی و رانندگی هماهنگی کرده تا ایمنی بیشتری برای شرکت کنندگان فراهم شود.

برای ایمنی عبور و مرور و حفظ جان عزاداران، دسته باید از منتهی الیه سمت راست، معابر حرکت کنند و راه عبوری را برای سایر وسایل نقلیه باز نگه دارند.

حرکت دسته ها در بزرگراه های حاشیه ای بطور کلی ممنوع است و کاروانها مجاز به تردد و عبور از عرض بزرگراه های شهر نخواهند بود. برای اعمال تسهیلات ترافیکی و رفع مشکلات عبور و مرور در معابر اصلی و فرعی و نیز استقرار عوامل پلیس در نقاط تعیین شده، مسر حرکت دسته های عزاداری باید با هماهنگی پلیس تعیین و مشخص شود. در این اطلاعیه به رانندگان توصیه شده تا ضمن مراقبت از جان عابران و عزاداران حسینی اطراف مساجد، تکایا و حسینیه ها باتوجه به پوشش تیره آنان با سرعت مطمئنه و رعایت کامل مقررات در خیابان ها تردد کنند.

از رانندگان وانت بارها نیز خواسته شده تا از سوار کردن افراد در قسمت بار جدا خودداری کنند.

راکبان موتوسیکلت نیز باید از تردد غیر ضروری در اطراف اماکن برگزاری مراسم سوگواری خودداری کرده و با استفاده کلاه ایمنی از سوار کردن ترک نشین اضافی خودداری کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی از برگزارکنندگان مراسم عزاداری و شرکت کنندگان خواست درصورت وجود ابهام و یا هماهنگی با شماره تلفن 66935577 تماس بگیرند.