آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۱۳

عبور تماشایی از پل موزه کریمخان

سرویس اجتماعی: با افتتاح پل موزه پونه عبور از عرض خیابان کریم خان زند در مرکز تهران از 25 ثانیه به 6 تا 8 دقیقه افزایش یافته است!

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران، پیش از افتتاح این پل، عابران پیاده به منظور عبور از عرض خیابان کریم خان در تقاطع حافظ که یکی از پرترددترین تقاطع های تهران به شمار می آید، مجبور به حرکت عرضی در مسیر سواره رو بودند.

عبور از عرض 50 متری خیابان کریم خان که بخاطر حجم خودروهای عبوری، با خطر برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده همراه بود، به طور متوسط 25 ثانیه طول می کشید.این در حالی است که پس از افتتاح و بهره بردرای از پل موزه پونه که با استقبال کم سابقه شهروندان همراه بوده، زمان عبور عابران پیاده ای که برای اولین بار با استفاده از این پل عرض خیابان کریم خان را طی می کنند، به 6 تا 8 دقیقه افزایش یافته است.این گزارش حاکی است پل موزه پونه که هفته گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت، دارای امکانات و تجهیزاتی است که آن را از سایر پل های عابر پیاده متمایز کرده است.

عابران پیاده روی این پل، علاوه بر استفاده از سیستم های صوتی و تصویری، دستگاه خودپرداز و دستگاه نوشیدنی، به تماشای انواع ماهیان در آکواریوم زیبایی که در بخشی از آن جانمایی شده، می پردازند.