آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۱۳

بیمارستان های دولتی سال آینده با مشکل مواجه می شوند

سرویس اجتماعی: معاون وزیر بهداشت گفت: تصویب سرانه غیر واقعی در لایحه بودجه، امکان افزایش تعرفه های پزشکی را از بین می برد و با این وضع بیمارستانهای دولتی سال آینده ورشکست می شوند. موید علویان در گفت وگو با فارس، افزود: ما در وزارت بهداشت هنوز منتظر تصویب سرانه درمان سال آینده در شورای عالی بیمه هستیم زیرا تصمیم گیری در این زمینه به عهده این شورا در وزارت رفاه است. علویان افزود: اگر تعیین سرانه 4 هزار و 300 تومانی در لایحه بودجه سال آینده صحت داشته باشد، قطعا ارائه خدمات بهداشتی درمانی از سوی وزارت بهداشت آسیب جدی می بینند و ما نمی توانیم در وزارت بهداشت وظایف خودمان را به خوبی و در حد انتظار مردم انجام دهیم و بسیاری از خدمات وزارت بهداشت محدود می شود.

علویان یادآور شد: هنوز شورای عالی بیمه، سرانه درمان سال آینده را تعیین و تصویب نکرده است و اگر بدون این مصوبه، سرانه درمان سال آینده در لایحه بودجه تعیین شده باشد، باید گفت یک نوع دوگانگی در تعیین سرانه سلامت مردم حاکم است. او ادامه داد: افزایش نامناسب سرانه درمان به معنای افزایش نیافتن سهم دولت از هزینه های سلامت مردم است و این امر بر خلاف برنامه توسعه چهارم است اما وزارت بهداشت برای اصلاح این وضع کاری نمی تواند بکند در حالی که همه، تامین سلامت مردم را از وزارت بهداشت می خواهند.

علویان افزود: وزارت بهداشت برنامه های جدید زیادی را در حوزه سلامت محیط کار و ارائه خدمات جدید درباره بیماری های نوظهور و جدید، کنترل ایدز، پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان و کنترل سل و مالاریا دارد که با این وضع سرانه و بودجه، امکان اجرای آن ها نیست.