آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۰
اخبار داخلی
۱۳

آغاز ثبت نام مسافربرهای شخصی در 15 شهر

مدیر عامل سازمان اتحادیه های تاکسیرانی شهری کشور گفت: طرح شناسایی و ثبت نام مسافربرهای شخصی از امروز در 15 شهر بزرگ کشور آغاز شد.

صادقی مجد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه مرحله نخست این طرح تا پایان امسال اجرا می شود، افزود: مسافربرهای شخصی بعد از ثبت نام در فرآیند ساماندهی قرار می گیرند و پس از تکمیل مدارک با رسم نواری نارنجی رنگ روی خودروی خود، پلاک موقت و کارت شناسایی دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسافربرهای ساماندهی شده همانند تاکسی از مزایای ویژه بهره مند خواهند شد، گفت: از سال آینده از فعالیت مسافربرهای شخصی خارج از این طرح، جلوگیری خواهد شد.

صادقی مجد 15 شهری را که مرحله نخست طرح شناسایی و ساماندهی مسافربرهای شخصی در آن اجرا می شود، شامل: تهران، قزوین، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، قم، کرمانشاه، ارومیه، کرمان، همدان، اراک، رشت و زاهدان دانست.

وی با بیان اینکه شهرهای دیگر نیز از 20 بهمن در این طرح قرار می گیرند، گفت: هیچ نهاد یا سازمان دولتی و غیردولتی حق دریافت وجه برای ثبت نام در این زمینه را از مسافربرهای شخصی ندارند و فقط در مرحله ساماندهی حدود ده هزار تومان دریافت خواهد شد.

صادقی مجد خاطرنشان کرد: ثبت نام فقط از طریق پایگاه اینترنتی صورت می گیرد. گفتنی است، هم اکنون بیش از 175 هزار مسافربر شخصی در کشور بدون مجوز اقدام به جابجایی مسافر می کنند.