آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
صفحه اول
۱

مراسم سوگواری سالارشهیدان درمحضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هشتمین شب ماه محرم، مردم ولایت مدار و عزاداران مکتب حسینی با حضور پرشور و گسترده در حسینیه امام خمینی (ره) در کنار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

در این مراسم محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه، غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس شورای اسلامی، پرویز داوودی، معاون اول رئیس جمهور، جمعی از وزرای سابق و وزرای دولت نهم، نمایندگان مجلس، رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران و دیگر مسئولان لشگری و کشوری و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

حسینیه امام خمینی(ره) از همان دقایق اولیه مملو از جمعیت شد بطوری که تعداد زیادی از مردم به علت کمبود جا بیرون از حسینیه عزاداری کردند. همچنین تعدادی از جانبازان جنگ تحمیلی که با ویلچر حرکت می کردند از ساعتی قبل از آغاز مراسم در حسینیه حضور یافتند.

این مراسم از ساعت 17 آغاز شد و مشتاقان ولایت از همان دقایق اولیه با حضور گسترده خود در این حسینیه برای آغاز عزاداری در کنار رهبر معظم انقلاب لحظه شماری می کردند و ساعتی قبل از اذان صف های نماز تشکیل شده بود.

حضرت آیت الله خامنه ای به همراه جمعی از مسئولان در ساعت 44/17 دقیقه وارد حسینیه شدند.

مردم با مشاهده مقام معظم رهبری شعارهایی همچون حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی، ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت، مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر آمریکا، سر دادند.

سپس نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

در این مراسم محسن کازرونی با اشاره به مفهوم صراط و تشریح این مفهوم در قرآن کریم و احادیث گفت: گاهی صراط مستقیم فعل و انفعال نیست بلکه اشخاص و افراد خود صراط مستقیم هستند. ائمه معصومین (ع) علاوه برآنکه در مسیر بندگی می رفتند خودشان مسیر صراط مستقیم هستند.

منتخب مجلس خبرگان رهبری، امام حسین (ع) را صراط مستقیم دانست و گفت: حسین بن علی (ع) هم خود، هم اشکش و هم زیارتش صراط مستقیم است. به گفته کازرونی شهادت خواهی، خون دادن، ایثار و هرچه داشتن در مسیر خدا هبه کردن، از صراط مستقیم است.