آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
اخبار داخلی
۳

آخرین مهلت ارسال آثار به نمایشگاه فرهنگ عاشورا

گروه فرهنگی هنری: آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت شاعران در نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورا 18 بهمن ماه اعلام شد. به گزارش ایرنا از دبیرخانه این نمایشگاه، مدیر بخش ادبی نمایشگاه فرهنگ عاشورا با بیان این مطلب افزود: شاعران علاقه مند می توانند آثار مستقل یا منتشر شده خود را تا پایان فرصت تعیین شده به نشانی خیابان طالقانی، خیابان ملک الشعرای بهار، ساختمان شماره سه بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال کنند.

رضا اسماعیلی اظهار داشت: بررسی مجموعه اشعار مستقل عاشورایی، مجموعه اشعار تالیفی و گردآوری شده، نغمه های عاشورایی شامل ترانه، سرود و نوحه، انتخاب بهترین شعر عاشورایی در قالب های ادبی چون غزل، مثنوی، نیمایی و آزاد و تجلیل از پیشکسوتان عرصه ادبیات عاشورایی بخشهای ادبی این نمایشگاه را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: هنرهای نمایشی و تجسمی، ادبی، علمی - پژوهشی، کودک و نوجوان، جوان، کتاب، نرم افزارهای رایانه ای و بخش ویژه پیامبر اعظم(ص) از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

اسماعیلی یادآور شد: به منظور تبیین نهضت عاشورا و زمینه سازی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با پیشکسوتان عرصه ادبیات عاشورایی در بخش ویژه این نمایشگاه از بزرگان این عرصه تجلیل به عمل می آید.

نخستین نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورا اسفند ماه امسال در تهران برگزار می شود.