آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
اخبار داخلی
۳

انتخاب رشته، اعلام نتایج و کارنامه کنکور 86 اینترنتی است

مهر: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین جزئیات کنکور 1386 گفت: حدود یک میلیون و سیصد هزار داوطلب در تیر ماه سال جاری در کنکور 1386 به رقابت می پردازند. کنکور 1386 از نظر محتوا تغییری نکرده اما وزارت علوم برای بکارگیری سیستم های مدرن در برگزاری آزمون برنامه ریزی کرده است. ضمن اینکه فرایند انتخاب رشته، اعلام نتایج و انتشار کارنامه کنکور 86 اینترنتی خواهد بود.

دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: ثبت نام کنکور 1386 به صورت کامپیوتری و اینترنتی صورت گرفت. به دلیل فشاری که از طرف خانواده ها بر داوطلبان آمده این ثبت نام بیشتر به صورت اپراتوری و کامپیوتری انجام شده و کمتر از طریق اینترنت اقدام شده است.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی استقبال تنها 25 درصد داوطلبان از ثبت نام اینترنتی امکان ثبت نام از طریق کامپیوتر بوده است. با توجه به استقبال داوطلبان از ثبت نام اینترنتی در دوره پودمانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی، سال آینده ثبت نام را تنها اینترنتی خواهیم کرد.

پورعباس یادآور شد: کنکور 86 بدون تغییر و به صورت چهارگزینه ای برگزار می شود. تعداد سوالات و زمان پاسخگویی نیز همانند کنکور 1385 است. تنها تفاوت کنکور امسال با سال گذشته تاثیر 15 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان است.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: دروس تخصصی سال سوم دبیرستان که آزمون آنها به شکل سراسری برگزار شده در سنجش تاثیر گذار است.

پورعباس در مورد مفهومی شدن سوالات آزمون سراسری گفت: سوالات کنکور 1386 به صورت مفهومی طرح می شود و این بدین معناست که داوطلبان تنها بر اساس آنچه که در کتاب های درسی خود مطالعه کرده اند می توانند به سوالات پاسخ دهند و ترفندهای تست زنی و پاسخگویی هیچ اثری در قبولی داوطلبان نخواهد داشت.