آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۷

تغییر کاربری غیرمجاز 12 هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین

قزوین - خبرنگار اطلاعات: مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: در سال جاری 12 هکتار اززمین های کشاورزی این استان در قالب 29 پرونده به صورت غیرمجاز تغییر کاربری یافته است.

ابوالفضل فلاح افزود: همچنین در این مدت 80 هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین به صورت مجاز تغییر کاربری شده است.

وی تغییر کاربری زمین های کشاورزی را غیردولتی دانست و خواستار برخورد قانونی با عواملی شد که زمین های مرغوب کشاورزی را برای تغییر کاربری خرید و فروش می کنند.

فلاح افزود: هر اندازه که زمین های کشاورزی از مسیر تولید خارج شوند به همان میزان برای رسیدن به خودکفایی غذایی با مشکل روبرو خواهیم شد.

به گفته وی همچنین در سال گذشته 231 هکتار از زمین های کشاورزی این استان در قالب 216 پرونده به صورت مجاز تغییر کاربری دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: برابر قانون گذشته طرح های وابسته به کشاورزی شامل شیلات، دامداری ها و مرغداری ها و طرح های تکمیلی وابسته به آن به عنوان تغییر کاربری مجاز به شما می آمدند و باید در کمیسیون مربوطه مطرح می شدند.

این مسئول ادامه داد: در قانون جدید این گونه طرح ها بهینه سازی کشاورزی محسوب شده و نیاز به کمیسیون تغییر کاربری دارد ولی اخذ مجوز با موفقیت جهاد کشاورزی و محیط زیست به منظور ارائه گواهی اجرای طرح ضروری است و متقاضیان این گونه طرح ها باید از طریق جهاد کشاورزی پیگیری کنند.

مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: طرح های غیرکشاورزی همچون گذشته شامل تغییر کاربری بوده و باید نسبت به اخذ مجوز کمیسیون تبصره یک و ماده یک اقدام کنند.فلاح تاکید کرد: چنانچه بدون مجوز به اجرای طرح اقدام شود مشمول قانون تغییر کاربری سال جاری خواهد شد که بر اساس آن درجه جریمه خسارت دریافت و برای تخریب از طریق مراجع قضایی اقدام می شود.