آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۷

استفاده از استعدادهای جوانان، راهگشای حل معضل بیکاری است

اسفراین - خبرنگار اطلاعات: رسیدگی به مشکلات مردم ارتباط مستقیم به تعالی حکومت دارد.

اسعدی نماینده دفتر نمایندگی به شکایات استانداری خراسان شمالی در جلسه مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان اسفراین با اعلام این مطلب ارتقای سطح پاسخگویی به دستگاه های اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی و... را از اهداف مصوبه اخیر هیات دولت در پاسخگویی شفاف به مردم عنوان و تصریح کرد، تمامی دستگاه های اجرایی، فردی را برای پاسخگویی به شکایات مردم تعیین کنند.

محدث رئیس دادگستری اسفراین نیز در این جلسه در ارتباط با دریافت وجه خارج از تعرفه های تعیین شده برای پزشکان، وکلا، کارشناسان و سردفتران گفت: گرفتن این وجوه تحصیل مال نامشروع محسوب می شود که برابر ماده 2 قانون تشدید مجازات، مرتکبان به اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری حداقل به یکسال حبس محکوم خواهند شد.

مدیرعامل صندوق مهررضا (ع) استان خراسان شمالی نیز اشتغال، ازدواج و مسکن را دغدغه همه مسئولان کشور دانست و افزود: رفع معضل بیکاری را با استخدام در دستگاه های دولتی نمی توان حل کرد بلکه استفاده از استعدادها و ظرفیت های جوانان راهگشای بسیار خوبی برای حل این معضل خواهد بود.

دلیر گفت: تسهیلات صندوق مهررضا(ع) در استان خراسان شمالی در دو بخش اشتغال و ازدواج بسیار فعال است که در بخش اشتغال و کارآفرینی از 10 میلیون تا 30 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و با پرداخت 5 ساله به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وی گفت: به تمامی مزدوجان از اواخر تیرماه امسال به بعد 20 میلیون ریال تسهیلات در کوتاهترین زمان پرداخت می شود که تا کنون در شهرستان اسفراین از 1057 نفر متقاضی 757 نفر به بانک ها برای دریافت وام معرفی شده اند.