آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۸

حل مشکلات شهرک صنعتی چناران نیازمند مساعدت مسئولان است

چناران خبرنگار اطلاعات:

کار گروه بهداشت شهرستان چناران، خواستار وضع مطلوب بهداشتی در شهرک صنعتی این شهرستان شد و نسبت به عوارض زیست محیطی ناشی از آن هشدار داد.سرپرست مرکز بهداشت چناران در جلسه کارگروه بهداشت گفت: با توجه به گسترش سریع شهرک صنعتی و استقرار صنایع هنوز نقایصی از جمله نصب نشدن دستگاه کلرزنی مرکزی، آب آشامیدنی، اجرایی نشدن تصفیه خانه مرکزی، آسفالت نبودن خیابانها و معابر شهرک و زباله تولیدی شهرک که به صورت بهداشتی جمع آوری و دفن نمی شود.

دکتر صحی زاده افزود: رهاسازی پساب کارخانه ها و ریختن زباله در اطراف شهرک با توجه به قرار گرفتن سفره های زیرزمینی تامین آب آشامیدنی چناران و مشهد، می تواند عواقب زیست محیطی زیادی را به دنبال داشته باشد. مدیر شهرک صنعتی چناران هم گفت: براساس قوانین شرکت شهرکها، ساخت تصفیه خانه شهرک باید بعد از فعال شدن حداقل 70درصد واحدهای صنعتی اجرایی شود اما در عین حال مطالعات ساخت تصفیه خانه انجام شده و تا دو ماه آینده به مناقصه واگذار می شود. عصمت پرست افزود: طراحی تصفیه خانه در فضایی به وسعت 3 هزار متر مربع انجام و برای اجرایی شدن آن 6 میلیارد و 870 میلیون ریال اعتبار و مدت زمان 15ماهه پیش بینی شده است.

وی گفت: مشکل زیست محیطی و بهداشتی شهرک، خاص شهرک نیست بلکه در واقع مشکل شهرستان و حتی شهر مشهد است بنابراین حل این مشکل نیازمند مساعدت مسئولان شهرستان و استان برای تامین اعتبار است.

وی در مورد جمع آوری و دفن زباله های شهرک گفت: با شهرداری چناران به توافق نرسیده ایم زیرا شهرداری به صورت انتفاعی به موضوع می نگرد. آمادگی داریم جمع آوری و دفن زباله را به بخش خصوصی واگذار کنیم.