آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۱۰

دو دانشجوی مبتکریزدی دستگاه هوشمند هیدرولیکی ساختند

یزد - خبرگزاری جمهوری اسلامی: رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید صدوقی یزد گفت: دستگاه استارت هوشمند هیدرولیکی خودرو، توسط دو دانشجوی این آموزشکده، طراحی و ساخته شد.

ماشاءالله دهقانپور افزود: مجید عباسی و حمید استحقاقی طی مدت هفت ماه، موفق به ساخت این دستگاه شدند.

به گفته او دستگاه یاد شده با استفاده از قطعات الکتریکی و با هدف مقابله با معضل آلودگی هوای ناشی از توقف طولانی خودروها در ترافیک، ساخته شده است.

وی اضافه کرد: در این دستگاه با استفاده از یک استارت هیدرولیکی که به صورت موازی با سیستم الکتریکی خودرو قرار گرفته امکان تسهیل در خاموش کردن خودروها در توقف های طولانی مدت در ترافیک خیابانها مهیا می شود.

دهقانپور گفت: عمر طولانی مدت، استفاده نکردن از باتری، کاهش وزن خودرو، حذف کابل های ضخیم روی خودروها، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک موتور و باتری و امکان روشن و خاموش نمودن خودرو به صورت متوالی بدون زیان رسیدن به استارت الکتریکی از مزایای این دستگاه است.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی شهید صدوقی یزد گفت: هزینه ساخت این دستگاه 15 میلیون ریال است.

وی گفت: دستگاه ساخته شده توسط این دو دانشجو در جشنواره خوارزمی که آذرماه امسال برگزار شد رتبه سوم کشوری را کسب کرد و ثبت آن در مرکز ثبت اختراعات و ابداعات نیز دردست اقدام است.

دو دانشجوی یاد شده که هر یک 18 سال سن دارند در ترم سوم رشته مکانیک خودرو در مرکز آموزش عالی فنی شهید صدوقی تحصیل می کنند.