آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۱۰

جشن فارغ التحصیلی نخستین کارشناسان رشته فرش در دانشگاه آزاد طبس

طبس - خبرنگار اطلاعات: دانشجویان نخستین دوره کارشناسی رشته فرش در دانشگاه آزاد اسلامی طبس، مراسم فارغ التحصیلی خود را جشن گرفتند.

دکتر ابراهیمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس گفت: نخستین دوره مقطع کارشناسی فرش در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی در سال 82 درواحد طبس راه اندازی شد و اکنون 30 دانشجوی دختر و پسر در این رشته فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس گفت: این واحد دانشگاهی با به کارگیری استادان مجرب، آزمایشگاه های مورد نیاز و کارگاه های رنگرزی به موفقیت های چشمگیری دست یافته و دانشجویان رشته فرش این واحد با شرکت در نمایشگاه های بین المللی فرش که در تهران و کیش برگزار شده، حضور فعال و چشمگیری داشته اند.

وی گفت: باتوجه به وضع شهرستان طبس از نظر بافت و تولیدفرش، بخصوص فرش های نائینی، با وجود این که در این شهرستان تعداد پانصد دار قالی وجود دارد و حدود دو هزار بافنده با تشکیل شرکت تعاونی به امر قالیبافی اشتغال دارند و با پیگیری های انجام شده و مساعدت مسئولان شهرستان درآینده نه چندان دور، رشته کارشناسی ارشد فرش در واحد طبس راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر یکصد دانشجو در رشته کاردانی و کارشناسی رشته فرش در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است که در سال 84 بافندگان فرش شرکت تعاونی شهرستان طبس 6 هزار متر مربع فرش تولید کردند که ارزش ریالی آن 6 میلیارد ریال بود.

100 درصد این فرش ها نیز جنبه صادراتی داشته است.