آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
سیاست
۱۶

حماس، مشارکت در گفتگوهای ملی فلسطین را به حال تعلیق درآورد

بیروت خبرگزاری جمهوری اسلامی: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مشارکت خود را در گفت وگوهای ملی برای تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین به حال تعلیق درآورد. حماس با صدور بیانیه ای، علت این تصمیم را حوادث اخیر و جنایت هایی که علیه اعضای جنبش حماس، کشتار مسجدالهدایه، اعدام شخصی به نام زهیرالمسنی و حمله به نمازگزاران داخل مسجدی در غرب شهر غزه توسط باندهای جنایتکار صورت گرفت، اعلام کرد.

در این حال، ایمن طه سخنگوی حماس در غزه گفت: هدف از این اعمال جنایتکارانه کشاندن این جنبش به جنگ داخلی است، اما حماس وارد چنین جنگی نخواهد شد، زیرا وقوع چنین مساله ای را خدمت به اهداف اسرائیل و آمریکا می داند.طه همچنین خواهان بازگشت فوری محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین از خارج به مناطق فلسطینی شد.

درخواست فتح

از سویی، جنبش فتح به رهبری محمود عباس برتمایل خود برای ادامه مذاکرات با حماس درباره تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از غزه، در پی اعلام توقف مذاکرات با فتح از سوی حماس توفیق ابو خوسی، سخنگوی فتح ضمن انتقاد از حماس برای افزایش تنش ها بین فلسطینیان گفت: جنبش فتح با جدیت خواستار موفقیت گفتگوها است تا بتوان مردم فلسطین را از بحران موجود خارج کرد.

شمار قربانیان غزه

خبر دیگر اینکه، با جان باختن شش نفر دیگر از فلسطینیان در غزه در درگیری های دیروز، شمار قربانیان درگیری های چند روز گذشته این شهر به 21 تن رسید.

به گزارش منابع خبری فلسطین، خیابان های غزه در سومین روز درگیری ها میان هواداران جنبش های حماس و فتح اکنون به پادگان نظامی تبدیل شده است و صدای انفجار در خیابان ها شنیده می شود.

شاهدان می گویند؛ تبادل آتش در مناطق مختلف غزه و به ویژه در خیابان الجلاء در مرکز این شهر به شدت جریان دارد.