آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
سیاست
۱۶

برپایی تجمع اعتراض آمیز علیه کنفرانس مونیخ

برلین - خبرگزاری جمهوری اسلامی:

در حالی که چهل و سومین کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ، قرار است امشب با سخنرانی پوتین و مرکل روسای جمهوری آلمان و روسیه کار خود را به طور رسمی آغاز کند، شماری از مخالفان برگزاری این کنفرانس، تجمع اعتراض آمیزی را در یکی از میادین نزدیک به محل برپایی این نشست در شهر مونیخ، برگزار کردند.

مخالفان که پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی را نیز با خود حمل می کردند، از گسترش فقر در جهان و نیز بی عدالتی و زورگویی برخی کشورهای سلطه طلب از جمله آمریکا در عرصه بین المللی، به شدت انتقاد کردند.

در این مراسم همچنین یکی از سخنرانان با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان، بی تحرکی دولت های غربی و نیز مجامع جهانی از جمله سازمان ملل در این زمینه را نمونه فاحشی از بی عدالتی و تبعیض در عرصه جهانی دانست. در این کنفرانس بیش از 250 نفر از مقامات و کارشناسان سیاسی، امنیتی و نظامی کشورهای مختلف جهان حضور دارند.

نشست وزیران خارجه اروپا

تحولات غرب بالکان، افغانستان، سومالی، سودان، خاورمیانه و ایران در دستور کار نشست دوشنبه آتی وزیران امور خارجه اروپا در بروکسل قرار دارد.

به گزارش رسیده از بروکسل؛ طبق روال، این نشست ماهانه یک روزه است و در مورد ایران، بر اجرای قطعنامه 1737 و از طرفی، ضرورت حل موضوع از طریق مذاکره، تاکید خواهد شد.