آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۸۴
شهرستان ها
۶

رئیس دانشگاه تبریز:دانشکده حمل و نقل هوایی دردانشگاه تبریزتاسیس می شود

تبریز- خبرنگار سالت:

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشکده علوم حمل و نقل هوایی با مساعدت مرکز پژوهش های انقلاب اسلامی و سازمان هواپیمایی کشوری در دانشگاه تبریز تاسیس می شود. دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگارما افزود: این دانشکده در آغاز فعالیت خود با سه رشته در حوزه مدیریت حمل و نقل هوایی در مقطع کارشناسی از مهر ماه 86دانشجو می پذیرد. وی ابراز امیدواری کرد رشته های مختلف این دانشکده درآینده، متنوع تر و ازاستقبال مناسب مدیریت های این بخش از اقتصاد کشور برخوردار شود. سرورالدین همچنین از موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاسیس رشته های صنایع حمل و نقل هوایی در دانشگاه تبریز خبر داد و تاسیس آن را گامی در جهت توسعه کمی و کیفی این دانشگاه دانست.

رئیس دانشگاه تبریز ازاقدام جدید این دانشگاه برای حذف کنکور در مقاطع تحصیلات تکمیلی دکتری در 14گرایش برق و شیمی در این دانشگاه خبر داد. به گفته وی، ازسال تحصیلی آینده در 14رشته مزبور دانشجویان مقطع دکترا بدون شرکت در کنکور و فقط با ارزیابی امور آموزش دانشگاه همانند دانشگاه های خارج از کشور پذیرش خواهند شد.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین گفت: دانشگاه بین المللی آزاد ارس از سال تحصیلی آینده در ده رشته به استعداد 200تا 300نفر به صورت آزاد خارج از مقررات کنکور سراسری دانشجو می پذیرد. سرورالدین افزود: این دانشگاه با انگیزه جذب دانشجویان ایرانی مایل به تحصیل در دانشگاه های بین المللی و جذب دانشجویان کشورهای همجوار با مشارکت دانشگاه تبریز و سازمان منطقه آزاد ارس آغاز به کار کرده است.به گفته وی، دانشگاه تبریز در کوتاه ترین زمان ممکن و تا زمان ایجاد امکانات و احداث ساختمان های مورد نیاز دانشگاه بین المللی آزاد ارس، به منظور آغاز فعالیت های علمی آن اقدام به پذیرش دانشجو برای دانشگاه بین المللی آزاد ارس می کند.رئیس دانشگاه تبریز از سرمایه گذاران بخش خصوصی و افراد علاقه مند برای فعالیت در عرصه های علمی دعوت کرد باسرمایه گذاری در ایجاد این دانشگاه گام هایی ارزشمند در جهت توسعه علم و فرهنگ کشور بردارند.