آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۸۴
شهرستان ها
۶

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی:بازار تبریز به سیستم فروش دیجیتالی مجهز می شود

تبریز- خبرنگار رسالت:

رئیس سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی گفت: تا سه ماه آینده بازار تبریز مجهز به سیستم پوز)pos(فروش دیجیتالی خواهد شد.صادق نجفی در بازدید از بازار تبریز در جمع بازاریان این شهر افزود: قدمت بازار تبریز به قرن چهارم هجری می رسد و وجود مساجد، مدرسه ها و تیمچه های معروف بر اهمیت بازار تبریز افزوده است و با مجهز شدن این بازار به سیستم دیجیتالی جهانیان شاهد جذابیت بازار تبریز خواهند شد. وی همچنین از ساخت فیلم مستند بازار تبریز به دو زبان فارسی و انگلیسی خبر داد و اظهار داشت: برای ساخت فیلم مستند بازار تبریز نزدیک به یک سال تحقیق و پژوهش صورت گرفته است و اکنون این فیلم مستند مراحل پایانی تولید را می گذراند.

نجفی در ادامه از ساخت مجموعه 26 قسمتی “دیگر” با محوریت فرش در آذربایجان شرقی خبر داد و خاطر نشان کرد: توجه به فولکورها غنی های تاریخی و فرهنگی ما را در تقویت ریشه های اصیل و برنامه ریزی صحیح برای آینده یاری می کند. برپایه این گزارش رئیس سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی همچنین در گفتگو با خبرنگارما گفت: نمایشگاه دائمی فرش و هنرسرای فرش با کمک این سازمان در تبریز ایجاد شد.

وی اظهارداشت: اتحادیه فرش دستباف روستایی مسئول بر پایی نمایشگاه دائمی فرش در تبریز بوده و یک میلیارد و 500میلیون ریال کمک بلاعوض ازسوی این سازمان به این اتحادیه پرداخت می شود. وی همچنین هدف از ایجاد نمایشگاه دائمی فرش و هنرسرای فرش را توسعه صنعت فرش و صادرات مناسب این محصول از استان و داشتن مکان فیزیکی برای برپایی همایش ها و المپیادهای مختلف فرش عنوان کرد. رئیس سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تبریز را به عنوان پایتخت فرش جهان مطرح کرده و فعالیتهایی را نیز در این زمینه انجام داده ایم.