آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۳۸
صفحه آخر
۱۶

شمارش آرای اسکار آغاز شد

سرانجام بعد از هفته ها تبلیغات، مصاحبه و بازارگرمی نامزدهای اسکار، اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا آرای نهایی شان را برای انتخاب برندگان جوایز اسکار اعلام کردند و اکنون تنها شمارش آرا باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که تنها چهار روز به برگزاری هفتاد و نهمین دوره جوایز اسکار مانده است، اعضای آکادمی امریکا نامزدهای منتخب شان را مشخص کردند. هم اکنون تیمی از حسابداران برجسته در پشت درهای بسته در مکان نامعلومی، شمارش آرا را آغاز کرده اند. اسامی برندگان نهایی جوایز اسکار که بیشترین تعداد آرا را به دست آورده باشند، تنها در اختیار دو مقامی که بر پروسه شمارش آرا نظارت دارند، قرار خواهد گرفت. پس از آن، اسامی برندگان اسکار در داخل پاکت های مهرشده یی قرار می گیرد و با اسکورت پلیس به محل برگزاری مراسم اسکار انتقال خواهد یافت.

جزئیات رای گیری اعضای آکادمی امریکا و اینکه چه نامزدهایی نزدیک ترین فاصله را با برنده نهایی داشتند، هرگز اعلام نمی شود و به گفته مقامات، این اطلاعات همچون اسرار به همراه آنها داخل قبر خواهند رفت.

برگه های رای آکادمی سینمای امریکا روز31 ژانویه در اختیار 5800 نفر از اعضای آکادمی قرار گرفت و ساعت پنج بعدازظهر دیروز این برگه های رای برگردانده شدند. در روز قبل از مراسم اسکار)شنبه(حسابداران دو محموله مشابه که حاوی کارت های نام برندگان اسکار است را آماده می کنند و در صبح برگزاری مراسم اسکار، تحت تدابیر شدید امنیتی، آن ها در دو مسیر جداگانه به سمت محل برگزاری مراسم حرکت می کنند.

مراسم اسکار امسال روز یکشنبه - ششم اسفندماه - ساعت 17 در تالار تئاتر کداک ایالت کالیفرنیا امریکا برگزار می شود.