آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۳۸
صفحه آخر
۱۶

منیژه آرمین: داوری کتاب سال را به دلیل مشغله هایم قبول نکردم

«منیژه آرمین» نویسنده و عضو انجمن قلم گفت که با وجود دعوت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای داوری کتاب سال به دلیل مشغله و کمبود وقت نتوانسته است در کار داوری کتاب سال حضور یابد. وی همچنین تصریح کرد: خیلی دوست داشتم در این داوری شرکت کنم چرا که ضمن این کار می توانستم کتاب ها را بخوانم اما از انجام آن عذرخواهی کردم.

«منیژه آرمین» در گفت وگو با ایبنا گفت: «داوری کتاب سال یک توفیق اجباری بود که طی آن می توانستم کتاب ها را نیز بخوانم و خیلی دوست داشتم که داوری را انجام دهم. اما به دلیل نداشتن وقت از انجام آن عذرخواهی کردم.»

آرمین هرگونه شایعه مبنی بر حذف وی از فهرست داوران را رد کرد و افزود: «داوری کار دقیقی است که باید برای آن وقت گذاشت و چون من در آن زمان به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری دوسالانه سفال درگیر کار بودم، از قبول آن خودداری کردم.»

این نویسنده و محقق در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های جدیدش در نگارش رمان اشاره کرد و گفت که رمانی را درباره زندگی زنان آفریقایی که مسلمان شده اند، در دست تالیف دارد.

وی همچنین کتاب دیگری در دست آماده سازی دارد که در آن به هم اندیشی مولوی و دانته در کتاب های مثنوی معنوی و کمدی الهی پرداخته است.