آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
خبر
۲

کرج 690و اهواز 637میلیون دلار شورای اقتصاد، اعتبار مورد نیاز مترو دو شهر را تصویب کرد

شورای اقتصاد در جلسه عصر شنبه که به ریاست محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری برگزار شد، با استفاده از معادل یک میلیارد و 327میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی، فاینانس، برای احداث خطوط قطار شهری، مترو، در شهرهای کرج و اهواز با بهره گیری از حداکثر توان فنی و مهندسی داخل کشور موافقت کرد.

به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، بر اساس این مصوبه معادل 690میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی، فاینانس برای احداث 25کیلومتر خطوط قطار شهری در کرج اختصاص یافت و مقرر شد از معادل 637میلیون دلار تسهیلات مالی خارجی، فاینانس نیز برای احداث 23کیلومتر خطوط قطار شهری در اهواز استفاده شود.

اعضای شورای اقتصاد همچنین با درخواست وزارت راه و ترابری برای استفاده از معادل 80میلیون دلار تسهیلات بانک جهانی و معادل 25میلیون دلار از محل منابع داخلی به منظور اجرای طرح ایمن سازی راه های کشور موافقت کردند.

با اجرای این طرح طی چهار سال و در سه مرحله شامل: آموزش، خرید تجهیزات و اصلاح نقاط حادثه خیز، شمار تلفات تصادف های جاده ای در هفت استان پرحادثه، تهران، قم، اصفهان، فارس، قزوین، گیلان و خراسان رضوی تا 50درصد کاهش می یابد.

در این جلسه با سرمایه گذاری شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس از محل منابع داخلی برای احداث سیلوی 70هزارتنی به منظور ذخیره سازی گندم خریداری شده از کشاورزان منطقه شهریار و تامین گندم کارخانه های استان تهران موافقت شد.

همچنین مقرر شد سیلوهای در اختیار دستگاه های دولتی و یا در حال احداث و تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود.