آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
بازار دیجیتال
۲۸

خودرو همراه شما

بازار دیجیتال - یک مبتکر ایرانی برای کنترل خودرو با استفاده از شبکه مخابراتی (تلفن ثابت یا همراه) سیستم جدیدی طراحی و ثبت کرده است.

از این دستگاه می شود برای کنترل همه وسایل الکترونیکی در خودرو استفاده کرد. در این دستگاه یک سیم کارت قرار داده شده است. برای استفاده از آن، صاحب ماشین از هرکجای دنیا و با استفاده از هر نوع سیستم مخابراتی می تواند خودرو اش را در هرجای دیگری از دنیا کنترل کند. به این ترتیب که صاحب ماشین، بعد از گرفتن شماره مورد نظر و وصل ارتباط، کد رمز را وارد می کند. بعد از آن با دادن کدهای مورد نظر می شود برق ماشین را قطع کرد یا شیشه ها را بالا برد، چراغ ها و ترمز را فعال کرد و سیستم صوتی، کولر یا بخاری را راه انداخت و حتی زمانی که ماشین را به دوستتان امانت می دهید یا خدایی ناکرده ماشین سرقت شد، می توانید تنها با گرفتن یک شماره کنترل کامل ماشین را دستتان بگیرید. ضمن این که می شود با ردیابی سیم کارت، ماشین را ردیابی کرد و از جای دقیق آن باخبر شد. اما نکته جالب داشتن شنود کامل آن چیزی است که دارد توی ماشین می گذرد. فرض کنید با بروبچه ها رفتید بگردید و چند دقیقه از ماشین می آیید بیرون، بعد یک تماس با شماره نصب شده روی ماشین می گیرید و دست تان می آید که دوستان پشت سرتان چه حرف هایی که نمی زنند! حافظه دستگاه طوری طراحی شده که در صورت قطع برق، پاک نمی شود و بعد از وصل مجدد برق راه می افتد و به طور خودکار آخرین دستور داده شده را اجرا می کند.

نصب این سیستم هم هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم های الکتریکی و الکترونیکی اتومبیل ندارد. سیستم کنترل نامحدود کاملا ضدسرقت است. در حالی که حداکثر برد دزدگیرهای موجود در بازار در نهایت 300متر است، دارنده سیستم کنترل نامحدود می تواند در صورت سرقت، در هرجایی، کلیه فعالیت های ماشینش را قطع کرده و سپس با ردیابی سیم کارت (با هماهنگی مخابرات و نیروی انتظامی) محل اختفای اتومبیل را پیدا کند.