آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
استان ها
۳۱

2500میلیارد ریال اعتبار برای استان خوزستان از محل دو درصد درآمد نفتی پرداخت می شود

استاندار خوزستان از پرداخت دو هزار و 500میلیارد ریال اعتبارات سهم استان از محل دو درصد درآمد نفتی کشور ظرف هفته آینده خبر داد.

امیر حیات مقدم، در نشست بررسی روند جذب اعتبارات مصوب برخی دستگاه های اجرایی در سالن جلسات استانداری افزود: خوزستان تنها استانی است که از این میزان اعتبار برخوردار شده و هیچ استان دیگری چنین سهمی ندارد.

وی افزود: جذب اعتبارات، ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه استان بوده و لازم است تا مدیران دستگاه های اجرایی به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

حیات مقدم با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی که در جذب اعتبارات مصوب و تخصیصی به آنها تاخیر داشته اند، اظهار کرد: براساس ابلاغ رسمی دولت، دستگاه های اجرایی موظف بودند تا 31شهریور نسبت به جذب اعتبارات مصوب خود اقدام کنند.

وی گفت: باتوجه به تاخیر پیش آمده، دستگاه ها تا 10روز آینده فرصت دارند نسبت به جذب 65 تا 70درصد مجموع اعتبارات مصوب خود اقدام کنند.

استاندار خوزستان با کند خواندن روند جذب اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی در استان گفت: خوزستان، رتبه دوازدهم کشور را در زمینه جذب اعتبارات داراست.

وی، میانگین جذب اعتبارات در کشور را 62درصد عنوان کرد و افزود: این رقم در استان خوزستان 60درصد است، در حالی که رقم جذب اعتبارات در برخی استان ها به 80تا 90درصد رسیده است.

حیات مقدم با بیان این که از نظر نیروی انسانی و امکانات برای جذب و هزینه کرد اعتبارات در استان کمبودی نیست، بر رعایت اصل کیفیت در اجرای به موقع طرح ها و جذب اعتبارات تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان با یادآوری این که جذب اعتبارات در خوزستان با رشد مناسبی نسبت به سال گذشته همراه بوده است، درعین حال تصریح کرد: از نگاه دولت نهم، روند فعلی جذب اعتبارات قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

علی مقدس حسین پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان نیز گفت: تا زمانی که اعتبارات مصوب دستگاه های اجرایی به طور کامل جذب نشود، هیچ گونه اعتبار دیگری از دیگر محل های اعتباری به دستگاه ناتوان در جذب اعتبارات تعلق نخواهد یافت.

براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، اعتبارات ابلاغی به استان در سال جاری شش هزار و 670میلیارد ریال بوده که پنج هزار و 250میلیارد ریال آن به خزانه معین استان پرداخت شده است.