آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۵۰
ایران
۲

رفسنجانی: تلاش برای عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل در جهت منافع دشمنان است

هاشمی رفسنجانی در دیدار خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از همکاری گروه های مختلف فلسطینی و تشکیل دولت وحدت ملی بر اساس حفظ اصول و مصالح ملت فلسطین تاکید کرد. به گزارش ایسنا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از پافشاری حماس بر اصول خود و مبارزه تا حصول نتیجه نهایی گفت: تنها راه باقی مانده برای مردم فلسطین برای احقاق حقوق از دست رفته خود مقاومت و پایداری است.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم هوشیاری گروه های مقاومت و مردم فلسطین در قبال تحرکات منطقه یی و بین المللی رژیم صهیونیستی و حامیانش گفت: در شرایط کنونی اتحاد جهان اسلام و تحرک گروه های فلسطینی در رایزنی با طرف های منطقه یی، عربی و اسلامی با هدف فعال کردن آنان در جهت خنثی کردن تهدیدات، موثر است و از توافق مکه به عنوان یک اقدام مهم و سازنده یاد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار تلاش برای عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی را در جهت خواست و منافع دشمنان اسلام عنوان کرد. وی افزود: ملت و دولت ایران خود را نسبت به ادامه تلاش ها در جهت رفع رنج و آلام و مشکلات ملت فلسطین پایبند دانسته و در همین مسیر حرکت خواهد کرد.