آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۹۵
صفحه آخر
۲۴

فیلم جلیلی از زندگی جلال آل احمد

ابوالفضل جلیلی فیلم زندگی جلال آل احمد را جلوی دوربین می برد. او که هم اکنون 3 فیلم ابجد، گل یا پوچ و حافظ را آماده نمایش دارد او در این باره گفت: «این فیلم سینمایی را برای شبکه 2 خواهم ساخت. یکی دو سال قبل به خاطر علاقه وافری که به این نویسنده داشتم برای ساخت فیلمی درباره وی با همسرش سیمین دانشور صحبت کردم که با دیدن این علاقه، بنده را به شمس آل احمد معرفی کرد جلیلی افزود: «در یک شب با شمس دیدار کردم و پس از 2 ساعت گفت وگوی دلنشین با ایشان با خودنویس جلال یادداشتی به من داد و گفت که از هر گونه کمک دریغ نمی کند.»

جلیلی که تاکنون آثاری را همچون گال، را جلوی دوربین برده ادامه داد: «به دلایلی این تصمیم به سرانجام نرسید ولی حالا مدیریت شبکه دو به من پیشنهاد چنین کاری داده و به واسطه ای دینی که نسبت به صداوسیما احساس می کنم این فیلم را می سازم و به تلویزیون تقدیم می کنم». آثار جلیلی تاکنون در جشنواره های بسیاری تحسین شده و جزو سینماگران بین المللی ایران به شمار می آید.

جلال آل احمد نیزاز نویسندگان معاصر است که آثار او تاثیرات بسیاری به علاقه مندان ادبیات گذارده و از نثر او به عنوان شیوه نگارشی ویژه یاد می کنند.