آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۶۱۲۴
شهرستان ها
۶

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلا می آذربایجان شرقی: بیش از 90 درصد خانه های روستایی آذربایجان شرقی ناامن است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون بیش از 214 هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی وجود دارد که بیش از 194 هزار واحد(90 درصد) از خانه های روستایی با مصالح بی دوام و یا کم دوام ساخته شده و ناامن هستند.

قربان محمدی در جمع خبرنگاران افزود: این گروه از منازل روستائیان در برابر حوادث غیرمترقبه کاملا ناامن هستند.

وی در عین حال با ذکر اینکه واحدهای مسکونی روستایی باید مقاوم سازی شوند، اظهار داشت: پارسال 22 هزار واحد مسکونی در سطح شهرها و روستاهای استان آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی تا پایان سال گذشته احداث 6هزار و819 واحد مسکونی را در سطح روستاها و شهرهای استان به پایان رسانیده است.

محمدی تصریح کرد: یک هزار و 543 واحد مسکونی نیمه تمام و 511 واحد مسکونی جدید نیز از مجموعه عملکردهای بنیاد در سال 85 می باشد و تا پایان سال گذشته 8 و هزار و 454 واحد مسکونی از طریق دریافت تسهیلات توسط بنیاد احداث و مورد استفاده روستائیان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در آذربایجان شرقی نیل به اهداف طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تا پایان سال 85 نیز 10 هزار و 671 واحد مسکونی احداث و مورد استفاده روستائیان قرار گرفته اند.

به گفته محمدی تا پایان سال 85 تعداد 639 حمام روستایی تکمیل شده و بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه، بنیاد می بایست برای تمامی روستاهای بالای 50 خانوار که 1184 روستا را شامل می شود طرح هادی مطالعه و تهیه کند.