آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۶۱۳۱
بین الملل
۲۱

در پی تصویب پیش نویس قانون بودجه جنگ عراق در مجلس نمایندگان سنای آمریکا قانون عقب نشینی نظامیان این کشور از عراق را تصویب کرد

در پی تصویب پیش نویس قانون مربوط به بودجه جنگ عراق از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، مجلس سنا نیز با بی اعتنایی به تهدید های بوش برای وتو، با 51 رای مثبت در مقابل 46 رای منفی پیش نویس مصوبه مجلس نمایندگان را تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های آمریکا، در پی تصویب این طرح از سوی کنگره آمریکا، جرج بوش رئیس جمهوری این کشور نیز باید آن را تصویب کند و این در حالی است که بوش مکررا تهدید کرده که آن را وتو خواهد کرد. پیش نویس قانون مربوط به بودجه جنگ عراق، شامل جدول زمان بندی برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور است. رای گیری پنج شنبه شب مجلس نمایندگان 218رای موافق در برابر 208 رای منفی انجام شد؛ مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات ها تخصیص 124 میلیارد دلار به عنوان بودجه جنگ های عراق و افغانستان را به برنامه ای برای خروج نظامیان آمریکایی که آغاز آن از ماه اکتبر 2007 آغاز شود، مرتبط می کند.

گرچه طرح هزینه بیشتری را نسبت به درخواست دولت آمریکا برای جنگهای عراق و افغانستان تخصیص داده، اما می گوید که نظامیان آمریکایی باید عقب نشینی از عراق را از اول ماه اکتبر 2007 (9 مهرماه 1386) آغاز کنند و تاریخ غیرالزام آور برای تکمیل این عقب نشینی را نیز 31 مارس 2008 (11 فروردین ماه 1387) تعیینمی کند.