آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۰
داخلی
۳

ابراهیم جعفری: حضور ایران نشست شرم الشیخ را پر بار کرد

گروه سیاسی: نخست وزیر سابق عراق با تاکید بر لزوم ایفای نقش محوری سازمان ها و نهادهای بین المللی در مساله هسته ای کشورمان، تاکید کرد: ایران حق دارد در چارچوب قوانین بین المللی از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره برداری کند. دکتر ابراهیم جعفری افزود: البته درباره پرونده هسته ای ایران برخی مباحث سیاسی هم وجود دارد که باید با تسامح و مذاکراتی همه جانبه حل و فصل شود. جعفری، نخست وزیر سابق عراق در گفت و گو با مهر، با اشاره به مقبولیت عمومی دولت نوری المالکی در عراق و هم چنین حمایت همسایه های مهم این کشور همچون جمهوری اسلامی ایران از دولت فعلی این کشور، اظهار داشت: دولت نوری مالکی ماندنی است.

وی ربوده شدن دیپلمات های کشورمان در اربیل به دست نظامیان آمریکایی را محکوم کرد و افزود: من انسان قانون گرایی هستم و لذا معتقدم هر کاری باید در چارچوب قانونی خود انجام شود.

وی حضور ایران در نشست شرم الشیخ را بسیار مهم و با اهمیت خواند و اظهار داشت: بدون شک جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیرگذارترین کشور ها در تحولات خاورمیانه و بخصوص مسائل مربوط به عراق است و لذا شرکت ایران در شرم الشیخ عملا این نشست را پربار کرد.