آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اخبار داخلی
۳

یکصدو چهل میلیارد تومان یارانه به مطبوعات و صنعت نشر اختصاص یافت

سرویس اقتصادی: در سال 1386، در مجموع یک هزار و 650 میلیارد تومان اعتبار جاری، عمرانی، استانی و ملی به حوزه فرهنگ، جوانان و تربیت بدنی اختصاص داده می شود.

مجید یارمند مدیرکل دفتر امور فرهنگ، جوانان و تربیت بدنی با اعلام این خبر به تشریح اعتبارات جاری دستگاه های این بخش پرداخت و گفت: برای سازمان

صدا و سیما اعتبار جاری سال 86 به میزان 345 میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته در حدود 27 درصد رشد نشان می دهد. وی گفت: در سال جاری در حدود 140 میلیارد تومان به منظور پرداخت یارانه کاغذ، مطبوعات و حمایت از نشر در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وی در ادامه اعتبار جاری سازمان ملی جوانان را در سال جاری 40 میلیارد و 90 میلیون تومان بیان کرد و گفت: این رقم به نسبت سال 1385، بالغ بر 80 درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل دفتر فرهنگ، جوانان و تربیت بدنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یکی از با اهمیت ترین بخش های این حوزه را کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ذکر کرد و گفت: این اشخاص از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمجموع بالغ بر 82 میلیارد تومان کمک دریافت خواهند کرد تا به اهداف پیش بینی شده اختصاص دهند.

به گفته یارمند، از اعتبار مذکور رقمی در حدود 12 میلیارد و 800 میلیون تومان از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه به مساجد و روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت کمک خواهد شد.