آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اخبار داخلی
۴

شرایط جدید ثبت نام جایگزینی خودروهای فرسوده اواخر خرداد اعلام می شود

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده در سال جاری تا اواخر خرداد ماه اعلام می شود.

سید رضا فاطمی زاده در گفتگو با فارس اظهار داشت: تاریخ ثبت نام برای خودروهای فرسوده را نمی توان هنوز به طور دقیق اعلام کرد، اما احتمالا تا اواخر خرداد ماه این کار را شروع

می کنیم. وی با اشاره به بیانیه اخیر ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده تاکید کرد: تا قبل از اعلام رسمی ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده هیچ کس نباید اقدام به ثبت نام کند، چون ممکن است افراد به نمایندگی فروش مراجعه کرده و پولی را نیز بپردازند، اما در نهایت متضرر شوند.

وی گفت: ممکن است نمایندگی فروش پولی دریافت نکند، اما چون فرد قبل از اعلام رسمی ثبت نام کرده، این ثبت نام وارد سیستم نمی شود و دچار مشکل خواهد شد.

فاطمی زاده در خصوص نوع خودروهایی که امسال امکان جایگزینی با خودروهای فرسوده را دارند، خاطر نشان کرد: هر نوع خودرویی که گاز سوز باشد می تواند در طرح جایگزینی خودروهای وارد شود.

وی درباره حجم تسهیلات پرداختی به خودروهای فرسوده در سال جاری نیز گفت: هنوز آیین نامه اجرایی مصوب نشده است، اما ما پیشنهاداتی برای پرداخت تسهیلات بیش از 5 میلیون تومان برای برخی از خودروها را ارائه کرده ایم که چون آیین نامه تصویب نشده، تصمیم دولت در این رابطه مشخص نیست.

مجری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده همچنین درباره تفاوت فرآیند جایگزینی در سال جاری تصریح کرد: فرآیند، همان فرآیند سال قبل است، اما مکانیزه تر شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این در سال 85 اتکاء صرف به نمایندگی فروش بود و تمام مراحل را باید نمایندگی های خودرو سازان پیش می بردند، اما با توجه به اینکه نمایندگی های فروش درسال قبل عملکرد مناسبی نداشتند، نقششان در سال جاری کم رنگتر خواهد بود.