آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اخبار داخلی
۴

مجلس برای ارائه لایحه اصل 44 تا هفته آینده به دولت مهلت داد

طرح اجرایی کردن اصل 44 در هفته جاری مطرح نخواهد شد.

کاظم دلخوش دبیر کمیسیون ویژه اصل 44 در گفتگو با فارس در خصوص لایحه اجرایی کردن اصل 44 دولت اظهار داشت: منتظریم تا دولت لایحه خود را ارائه کند و چنانچه دولت این لایحه را در مدت تعیین شده به مجلس ندهد، طرح دوفوریتی مجلس ارائه و بررسی خواهد شد. وی افزود: از هفته گذشته مهلت دوهفته ای دولت آغاز شده است و دولت باید هر چه زودتر لایحه را به مجلس ارائه کند.

دبیر کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه تفاوت طرح با لایحه دولت در خصوص اصل 44 چیست؟ اظهار داشت: این دو تقریبا مشابه است ولی طرح مجلس جامع تر به مسائل پرداخته است.

در همین حال سیدمهدی عقدایی معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با ایسنا، درباره لایحه خصوصی سازی و اینکه با تاخیر دولت در تقدیم لایحه، مجلس شورای اسلامی طرحی را ارائه خواهد داد، گفت: با توجه به این که این لایحه از مدت ها قبل در دست بررسی است، به زودی نهایی می شود.

عقدایی با بیان این که مجلس می خواهد با فشار به دولت، لایحه زودتر نهایی شود، خاطرنشان کرد: تا کار کارشناسی دولت بر روی لایحه به پایان نرسد، نمی تواند با عجله آن را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند به هر حال ظرف یک هفته آینده به طور قطع لایحه به مجلس داده خواهد شد. معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی گفت: به طور قطع مجلس شورای اسلامی فردا مهلت بیش تری برای این لایحه به دولت خواهد داد.

وی درباره تفاوت اصلی طرح مجلس با لایحه نیمه نهایی دولت توضیح داد: این طرح را ما خودمان هم زمان به دولت ارایه کرده بودیم و در مرکز پژوهش های مجلس بر روی آن بحث شده است، بنابراین فکر می کنم زیاد تفاوتی نداشته باشد.

به گفته عقدایی اگر دولت لایحه را ارائه دهد دیگر طرح مطرح نخواهد شد و اگر قرار باشد اصلاحاتی انجام شود روی همین لایحه صورت می گیرد.