آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
شهرستان ها
۸

آذربایجان غربی به متخصصان کارآمد در مدیریت شهری نیاز دارد

ارومیه خبرنگار اطلاعات:توسعه آذربایجان غربی نیازمند برنامه ریزی دقیق براساس یافته های علمی و فنی است و این مهم با مشارکت و تعامل هرچه بیشتر مراکز تحقیقاتی و علمی و دستگاه های اجرایی محقق می شود.

قربانی استاندار آذربایجان غربی که در دومین جلسه شورای فنی استان در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای هیات علمی دانشگاه های فنی و مهندسی سخن می گفت، با اشاره به نیاز آذربایجان غربی به کارشناسان و متخصصان کارآمد در مدیریت شهری تصریح کرد: این کمبود در کیفیت ارائه خدمات و اجرای طرحهای عمران شهری مشهود است.

وی تاکید کرد؛ دانشگاه های استان باید در پرورش نیروهای خلاق و متخصص در رشته های مورد نیاز بیش از گذشته تلاش کنند تا نیروهای مورد نیاز بخش اجرایی تامین شوند.

قربانی، تاسیس دانشگاه صنعتی ارومیه را گامی مهم در تحقق تربیت نیروی انسانی متخصص در استان ارزیابی کرد و گفت: ساخت شهرک علم و فناوری، اخذ مجوز تاسیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، تاسیس شعبه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و اخذ مجوز دانشکده آب و برق وزارت نیرو در آذربایجان غربی از مهمترین تصمیمات دولت برای ارتقای سطح کمی و کیفی مراکز آموزش عالی در استان است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به نقش دانشگاه و پژوهش در ارتقای سطح کیفی و افزایش عمر مطلوب پروژه ها، گفت: ایجاد یک رابطه منطقی و اصولی بین متخصصان دانشگاهی و مدیران اجرایی برای افزایش سطح کیفی خدمات و طرحهای اجرایی استان لازم و ضروری است.

محمدباقر داریانی خواستار اجرای طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی مبتنی برنیاز منطقه در دانشگاه شد و افزود: دستگاه های اجرایی به منظور کمک به پژوهشگران می توانند تا 4 درصد اعتبارات حوزه خود را به این امر اختصاص دهند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه غیرانتفاعی علم و فن و مدیر گروه مهندسی عمران دانشکده فنی ارومیه به نمایندگی از اعضای هیات علمی دانشگاه های ارومیه گفت: ما دانشگاهیان آماده ارائه هرگونه نظر کارشناسی و انجام مشاوره مهندسی در طرحهای عمرانی استان هستیم.

محمدی گفت: متاسفانه تاکنون عده اندکی از متخصصان دانشگاهی استان در مشاوره و اجرای طرحها بکار گرفته شده اند.