آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
حوادث
۱۳

توزیع پوشاک مناسب اسلامی در 500 فروشگاه شروع شد

طرح توزیع پوشاک با نام <جلوه حجاب> با همکاری شورای اصناف کشور و نظارت اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در 500 واحد توزیعی در شهر تهران شروع شد.

رئیس شورای اصناف کشور در حاشیه مراسم آغاز طرح <جلوه حجاب> گفت: این فروشگاه ها در مناطق پرتقاضای عرضه لباس تهران و به درخواست فروشندگان با پارچه نوشته هایی مشخص شده است.

وی افزود: پوشاک عرضه شده در این فروشگاه ها در واحدهای تولیدی مجاز، و با نظارت دقیق اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان توزیع می شود.

آزاد خاطرنشان کرد: تعداد این فروشگاه ها در آینده ای نزدیک به 2 هزار فروشگاه خواهد رسید و همزمان این طرح در سایر استان ها اجرا خواهد شد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی نیز در این مراسم با بیان اینکه وزارت بازرگانی برای اجرای این طرح از هیچ حمایتی دریغ نمی کند گفت: همزمانی طرح امنیت اجتماعی ناجا و طرح شورای اصناف می تواند در عرضه پوشاک شایسته زن مسلمان تاثیرگذار باشد هر چند نباید از بحث فرهنگ سازی در این باره غافل بود.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن <ناجا> نیز در این مراسم حمایت از مجموعه اصناف کشور را در توانمندسازی تولید و عرضه مناسب پوشاک مهم دانست و گفت: برخی از تولیدکنندگان پوشاک در کشور توانایی حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی را دارند.

سردار نجفی گفت: می توانیم به جای ورود لباس های نامناسب از خارج لباس مناسب ایرانی را به کشورهای منطقه و بازارهای بین المللی صادر کنیم.

سردار نجفی افزود: برخی واردکنندگان و تولیدکنندگان پوشاک لباس هایی را وارد و تولید می کنند که بطور همزمان و برنامه ریزی شده در فروشگاه های کل کشور توزیع و در شبکه های خارجی تبلیغ می کنند.

وی گفت: شبکه های سازمان یافته برای واردات و تولید نامناسب پوشاک شناسایی شده است و با آنان برخورد خواهد شد.