آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
حوادث
۱۳

اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تابستانی هجرت

سرویس خبر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس و دولت برای طرح اردوهای تابستانی هجرت سازندگی خبر داد.

سردار مجید خراسانی روز گذشته در جریان یک نشست خبری گفت: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 و با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و به دستور مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به فعالیت این سازمان در 6 عرصه بهسازی و نوسازی مدارس، بهداشت و درمان، منابع طبیعی، خدمات رسانی و راه اندازی پروژه های عمرانی زودبازده تاکید کرد: در 2 سال گذشته برای انجام این فعالیت ها در قانون بودجه، ردیف های بودجه ای مشخص شده است تا از اعتبارات موجود برای انجام کارهای خود استفاده کنیم.

وی افزود: آیین نامه اردوهای هجرت خردادماه سال گذشته به تصویب هیات دولت رسید و براساس آن استانداران به عنوان مسئول پشتیبانی این طرح با ابلاغ وزیر کشور در ستادهای استانی مشغول فعالیت شدند. ستاد عالی اردوهای هجرت به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شده و دبیر ستاد، معاون اجرایی رئیس جمهوری است.

وی یادآور شد: سال گذشته بودجه اجرای طرح هجرت 8 میلیارد تومان بود که 2 میلیارد تومان آن به طور متمرکز برای پشتیبانی اردویی تامین شد و 6 میلیارد آن نیز با ابلاغ دولت به استانداران در سال گذشته به تدریج تامین شد که البته بخشی از آن هیچگاه تامین اعتبار نشد.

سردار خراسانی افزود: در سال جاری با شناسایی نقاط ضعف و بررسی نقاط آسیب پذیر و با حمایت مالی دولت و مجلس مصوبه ای برای تامین اعتبار این طرح در مجلس داشتیم.

وی از برگزاری اردوهای هجرت به عنوان حرکتی ملی یاد و تاکید کرد: در سال 85 جایزه ملی محیط زیست را از رئیس جمهور دریافت کردیم و در بحث منابع طبیعی نیز توانستیم فعالیت های ویژه ای را انجام دهیم.

سردار خراسانی که در آستانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی (17 اردیبهشت) درجمع خبرنگاران حضور یافته بود، در پایان تاکید کرد: ماموران بسیج سازندگی در 40 هزار نقطه کشور مستقر هستند و 2 میلیون نفر از محرومان را نیز شناسایی کرده اند که قصد داریم تا پایان سال جاری با اجرای تمامی برنامه های پیش بینی شده، به اهداف مورد نظر دست یابیم.